Karpacz

W październiku 2019 zorganizowaliśmy wyjazd firmowy do Karpacza.  Wszystkie odwiedzone przez nas miejsca znajdziesz poniżej.

Lider wycieczki: Izabela

Muzeum Sportu i Turystyki

To właśnie Muzeum Sportu i Turystyki było miejscem, które pozwoliło nam na zrobienie pamiątkowego zdjęcia na tle śnieżki 😉

W tym miejscu miałyśmy również okazję zobaczyć nagrody i zdjęcia największych polskich sportowców, na przykład saneczkarzy Andrzeja Żyły oraz Mariana Ostrowskiego.

Nie zabrakło tam również miniaturek Kościoła Wang, zamku Chojnik oraz innych atrakcji turystycznych Karpacza i okolic.

Muzeum Konsol, Gier, Video, Klocków Lego

W Muzeum Klocków przeżyłyśmy interaktywne spotkanie z klockami Lego. Makiety wykonane z klocków przedstawiały różne scenerie, od życia na dzikim zachodzie po stację kosmiczną czy chatkę Baby Jagi. W muzeum miałyśmy też możliwość zagrać w klasyczne gry takie jak Contra i Pac-Man na oryginalnym sprzęcie.

Zapora na Łomnicy

Zapora w Karpaczu została wzniesiona na rzece Łomnicy, Górskie usposobienie rzeki, której spadek w górnym biegu przekracza 70 promili, przez lata przysparzał wiele problemów mieszkańcom miejscowości. Obecnie zapora jest jedną z bardziej popularnych atrakcji turystycznych Karpacza. Przez jej koronę - mierzącą 105 metrów długości - przebiega czerwony szlak turystyczny, który prowadzi na szczyt góry Grabowiec. Zapora i jej malownicze otoczenie stały się w Karpaczu fantastycznym miejscem spacerowym i idealnym punktem pamiątkowych sesji zdjęciowych.

Mimo kiepskiej pogody tego dnia tę atrakcję Karpacza również postanowiłyśmy zobaczyć. Płaszcze przeciwdeszczowe pomogły w zrealizowaniu planu. Po dłuższej wędrówce dotarłyśmy do celu i jak widać uśmiech nas nie opuszczał 😉 W drodze powrotnej udało nam się również odnaleźć Pomnik Ducha Gór (bohatera licznych legend związanych z obszarem Karkonoszy) i tam również zrobić pamiątkowe zdjęcie.

Karkonoskie Tajemnice

To podziemna, multimedialna ekspozycja przedstawiająca legendarny i historyczny świat Karkonoszy oraz ich władcy Ducha Gór. Karkonoskie Tajemnice w Karpaczu powstały z myślą, aby wprowadzić wszystkich odwiedzających w mistyczny świat Gór!

Dla każdego przygotowana jest wyjątkowa wędrówka. Podczas niej można poznać zaaranżowane w przestrzeni, przez artystów światowej sławy, historie, legendy które wyrosły z karkonoskiej ziemi.W Karkonoskich Tajemnicach, poza lekcją historii oraz techniki każdy otrzymać prawdziwą lekcję życia w górach rządzonych przez czary i niezbadane zjawiska przyrody.

Półmrok, mistyczna muzyka, legendy ziemi karkonoskiej, nadały temu miejscu mistyczny, niepowtarzalny klimat. Magia tego miejsca była niesamowita. Na pewno jeszcze tam wrócimy.

Afrykarium, Zoo Wrocław

Afrykarium to kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Afryki. Są tam baseny i zbiorniki przedstawiające m.in. rafę koralową Morza Czerwonego, hipopotamy nilowe i ryby słodkowodne jezior Malawi i Tanganiki. Z długiego podwodnego tunelu mogłyśmy podziwiać Głębiny Kanału Mozambickiego, gdzie występują rekiny, płaszczki i inne duże ryby. Podziwiać mogłyśmy również pingwiny przylądkowe oraz kotiki afrykańskie, dżunglę otaczającą rzekę Kongo reprezentowaną przez krokodyle i manaty - niezwykłe, roślinożerne ssaki oraz kilkanaście ptaków swobodnie fruwających nad naszymi głowami.

Na terenie zoo znajdują się również pawilony tematyczne, przedstawiające określone regiony świata lub wybrane grupy zwierząt. Miałyśmy okazję podziwiać m.in. różne gatunki baranów, żyrafy, małpy oraz niedźwiedzie.